Jinekoloji nedir ?

jinekoloji nedir
Eski Yunanca ( Grekçe ) kökenli kadın anlamına gelen Jineka ( yineka ) kelimeden köken almış bir tıp branşıdır. Ülkemizde genelde " kadın hastalıkları ve doğum " olarak bilinir ve sınıflandırılır. Kapsam olarak kadın organizmasının tamamını işaret ediyor olsa bile üreme organları ile kısıtlı hastalık ve fizyolojik işleyişlerle alakalıdır. Cinsel yaşamın fiziksel sorunları, üreme sorunları, üreme organlarına ait her türlü hastalık jinekolojinin konusudur.

Jinekolog Kimdir ?

Liseden sonraki yüksek öğretim kurumlarından tıp fakültesi mezunu olan hekimlerin ihtisas vermeye yetkili sağlık tesislerinde kadın hastalıkları ve doğum branşında uzmanlık eğitimi almış ve tüm tedavi uygulamalarına aktif katılım göstererek bir kadın - doğum kliniğini tek başına yönecek düzeyde bilgi ve tecrübeye ulaşmış, sağlık bakanlığınca uzmanlık belgesi verilerek onaylanmış hekimlere jinekolog denir.

Jinekolojik muayene nedir ?

Kadın hastalıklarında ve üreme fizyolojindeki aksakları teşhis edebilmek için özel bir jinekolojik masada yapılan en basit tanı metodudur. Işık kaynağı yardımı ile gözlem şeklinde ve vajinal tuşe denilen elle muayene şeklinde gerçekleştirilir. Bakire bayanlarda elle veya aletle vajinal muayene yapılmaz, sadece gözle muayene yapılır.

Jinekolojik ameliyatlar hangileridir ?

Cerrahi gebelik sonlandırma ( kürtaj ) , normal vajinal doğum, sezaryen doğum ( ameliyatla bebeğin doğumu ), rahim ameliyatları, yumurtalık ameliyatları, tüp ameliyatları, vajina ameliyatları ( kızlık zarı dikimi, vajina daraltma ) , dış genital ameliyatlar ( labioplasti, genital estetik ameliyatlar )

Kızlık zarının bozulduğu nasıl anlaşılır ?

Kızlık zarı bozulduktan sonra

Kızlık zarı dikimi fiyatı 2019