Adet düzensiliği ve gebelik belirtileri
Günümüzde hormon ve böcek ilacı içeren gıdaların hakimiyet sağlaması, iş hayatındaki stresler, fast food denilen ağır yağlı gıdaların bağımlılık yapan lezzeti kadınlarda üreme fizyolojisini tehtid ediyor. Artık yumurtalar daha zor çatlıyor ve polikistik over sendromu gibi yumurtalık hastalıkları sık görülüyor. Bunların hepsi semptomatolojik olarak karşımıza adet düzensizliği, adet kanamasının az olması, çok olması, uzun sürmesi, adetler arası sürenin uzaması ve aydan aya değişim göstermesi olarak çıkıyor. Bu durumda aktif cinsel yaşantınında devamı varsayılırsa en önemli gebelik belirtisi olan adet gecikmesi kolaylıkla göz ardı edilebiliyor. Bütün bunların yanında zorlu iş hayatı, çocukları kreşe vermek, geri almak, metrobüse bindim, indim metroyu kaçırdım, istanbul kartı doldurdum derken bulantı kusma baş dönmesi gibi gebeliğin minor belirtileride silinip gidiyor otobüslerin arasında.

======
Op. Dr. Turgay Karakaya'ya soru sor veya cepten ara : WhatsApp 0532 221 3007 , Hakkında yazılan yorumları oku , forumlarda geçen yorumlar bak , adresini haritada gör , muayenehanesini ara : 0212 227 5519
======

Adet düzensizliği olanlarda gebelik takibi

Gebe kalma ihtimali olan cinsel aktif kadınlarda adet düzensizliği varsa kafalar karışabilir. Acaba adet gecikmem düzensizlikten mi kaynaklanıyor yoksa gerçekten hamilemiyim diye bir şüphe sürekli akılları kemirir. Böyle durumlarda en pratik yöntem çantada gebelik testi bulundurmak ve 1 haftayı geçen bir adet gecikmesinde idrarda gebelik testi yapmaktır. Bu test için herhangi bir sağlık tesisine gitmenize gerek yok en yakın eczaneden satın alabilirsiniz. Kalitesiz gebelik testlerinde kırmızı çizgiler birbirine karışarak sizi yanıltabilir , marka belirtmiyorum ama siz eczacıya kaliteli bir gebelik testi istiyorum derseniz o sizi anlayacaktır.

Adet düzensizliğinin tedavi edilmesi

Adet düzensizliği hiçbir kadında kader olarak kabul edilmemelidir, en kısa sürece bir jinekoloğa başvurarak tedavi edilmelidir. Sadece gebeliği maskelemesi değil aynı zamanda adet döngüsünde birbirinin yerini alan hormonların vücutta anormal seviyelere kadar çıkması ve yağ dokusunda birikerek istenmeyen metabolik etkiler, ödem kilo alımı, aşırı sinirli hal, tüylenme, kıllanma gibi erkeksi özelliklerinde ortaya çıkarması söz konusu olabilir. Ayrıca dizensiz adet gören kadınlarda gebe kalmak büyük bir sorun haline gelebilir. Kısa sürede tedavi edilmez ise biriken problemler tedaviyide güçleştirir.

Standart gebelik belirtileri

İş hayatı olan bayanlarda pek göze batmasa bile genellikle ev hanımı bayanlar kendilerini daha iyi dinledikleri için standart gebelik belirtilerini pek kaçırmazlar. Bu arada adet gecikmesi dışında hiçbir gebelik belirtisi kesin değildir ve mutlaka idrarda gebelik testi yaparak kontrol edilmelidir.

1. Adet gecikmesi ( major )
  2. Kusma
  3. Bulantı
  4. Baş dönmesi
  5. Sıcak basması ve ellerin ayakların ısınması
  6. İştah artması ve aşerme
  7. Vajinal şeffaj akıntı
  8. Vajinal sıcaklık artışı
  9. Cinsel istek artması

ANA SAYFAYA DÖN

JİN. OP. DR. TURGAY KARAKAYA ÖZGEÇMİŞ

DİPLOMA VE UZMANLIK BELGESİ

ADRES VE HARİTADA KONUM

MUAYENEHANE FOTOĞRAFLARI

DOKTORA CANLI SORU SOR MESAJLAŞ

TELEFONLA ARAYIN ( 24 saat )

WHATSAPP'TAN YAZIN ( 24 saat )

VAJİNA DARALTMA AMELİYATI - VAJİNOPLASTİ
GENİTAL DUDAK KÜÇÜLTME AMELİYATI - LABİOPLASTİ
KIZLIK ZARI MUAYENESİ
** KIZLIK ZARI DİKİMİ  **
KALICI KIZLIK ZARI DİKİMİ FLEP YÖNTEMİ
ÇİFT KAT FLEP YÖNTEMİ
GEÇİCİ KIZLIK ZARI DİKİMİ
GEBELİK SONLANDIRMA - KÜRTAJ
GENİTAL SİĞİL TEDAVİSİ - HPV KONDİLOMA
YASAL UYARILAR VE SİTE KURALLARI

1. Sürtünme yolu ile gebe kalmış olabilir miyim. Spermi çıkmadı ama zevk suyu olabilir. 2 gün adet gecikmem var. Daha öncedende adet düzensizliği oluyordu ama bu sefer hamilelik belirtileride var 18 yaşımdayım bekarım

YanıtlaSil

Yorum Gönder

merhaba, tıbbi etik kurallar gereği doktorunuz yorumlara cevap yazmıyor, fakat merak ettiklerinizi veya tecrübelerinizi bu sayfaya yorum olarak yazabilirsiniz, başka ziyaretçiler tecrübeleri çerçevesinde size cevap yazabilir, veya sizin bir başınızdan benzer bir olay geçti ise paylaşım yapabilirsiniz, lütfen paylaşımlarınızda anonim seçeneği işaretleyiniz. Doktorla direkt birebir iletişim için 0212 227 5519 veya 0532 221 3007 WhatsApp kullanabilirsiniz.

Kızlık zarı tamiri hakkında önemli bilgiler

Kızlık zarı

Kürtaj

Vajina daraltma ameliyatı ne zaman gerekir ?

Labioplasti ( Dudak küçültme ) ameliyatı

Flep yöntemi