İstanbul'da kürtaj fiyatları neye göre belirleniyor ?

İstanbul'da kürtaj fiyatları
2020 yılının eteklerine geldiğimiz şu günlerde iki kıtayı birleştiren mega kent İstanbul'da kürtaj fiyatları neye göre, hangi kriterlere dayanarak belirleniyor ve jinekologdan - jinekoloğa neden farklı ücretler karşımıza çıkıyor ? Bunun net bir cevabı olmamakla birlikte sağlık hizmetlerinde fiyat trendlerini etkileyen faktörlerin başında arz ve talep gelmektedir, ayrıca yapılacak gebelik sonlandırma işlemlerinin gebelik büyüdükçe zorlaşması, yasal sınıra yaklaştıkça hasta için önem derecesindeki artış, jinekoloğun bulunduğu şehirdeki muayenehane mülk ve kira değerleri sayılabilir. En nihayetinde jinekoloğun kendi için uygun bulduğu fiyat politikasıda işe karışır. Kürtaj fiyatlarını rakamsal olarak web sitesine yazmıyoruz, bunun sebebi sağlık hizmetlerinin bedellerinin ancak telefon, kısa mesaj ve WhatsApp gibi birebir ile iletişim kanallarından açıklanabileceği hakkındaki etik kurallardır.

Gebelik haftasının çocuk aldırma ücretlerine etkileri

Aslında tıbbi tahliye adıda verilen hamilelik sonlandırma müdahale fiyatlandırmasında ana kriter rahminizde devam etmekte olan sürecin yaşıdır. Birçok bayan bu konuda cinsel ilikiye girdiği günü bir başlangıç noktası olarak görse bile işin aslı gebelik hazırlığının başladığı son adetin ilk gününün milat olduğudur. Diyeceksiniz ne farkeder ? 10 hafta gibi çok önem verilen bir kürtaj sınırı olduğundan dolayı gebeliği yanlışlıkla 2 hafta kadar eksik hesaplamak yasal sınıra yakın vakalarda ciddi sorun olabilir ve kürtaj yapılamayabilir. Adet gecikmesi yaşadığınız günlerde eğer gebelikten kaynaklanıyorsa ortalama 4 hafta civarı bir hamileliğiniz vardır. O yüzden kürtaj ücretleri genelde en ucuz olarak 4-5 haftaya verilir, daha erken bir gebelik sürecinden bahsedilemez. Mesela 1 haftalık hamileyim demeniz bir anlam ifade etmez. 4 haftadan 10 haftaya doğru yaklaştıkça gebelik sonlandırma ücretide artacaktır. Bazı jinekologlar 10 hafta altında kaç haftalık olursa olsun aynı ücreti taleb edebiliyorlar ama bu durum sık rastlanmaz. Kürtaj olmadan önce telefonla fiyat alırken gebelik haftanızı biliyor olmanız pratiklik kazandıracaktır.

Devlet hastanesinde kürtaj ücretli midir ?

Devlet hastaneleri genellikle isteğe bağlı kürtaj yapmıyor, çocuk aldırmak için tıbbi bir mazeretiniz varsa devlet hastanelerinde ücretisiz kürtaj yaptırabilirsiniz. Mesela kalp hastalığı ve diğer organ yetmezlikleri ile seyreden kronik hastalıklarda gebeliğin yükü hayati sorunlara yol açma ihtimali dolayısı ile devlet hastanesinde kürtaj yaptırabilirsiniz.

Kızlık zarı tamiri hakkında önemli bilgiler

Kızlık zarı

Kürtaj